Rondje Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joost en Evelien - WaarBenJij.nu Rondje Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Joost en Evelien - WaarBenJij.nu

Rondje Thailand

Door: Joost en Evelien

Blijf op de hoogte en volg Joost en Evelien

14 Januari 2016 | Thailand, Phuket

Hallo lieve lezers,

Het is alweer een tijdje geleden dat we wat geschreven hebben, hoog tijd voor een update !
De vorige keer zaten we nog in Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand. Daar hebben we een poging gewaagd om te gaan fietsen. Dat was wel een uitdaging, omdat ze hier links rijden. Even wennen, maar we zijn er goed vanaf gekomen. Het was erg warm, dus fietsen was wel lekker. En zo konden we alles nog even zien voordat we richting het noorden zouden gaan. In dit stadje waren vooral ruïnes te zien. We namen 's avonds de nachtbus naar Chiang Mai, een ritje van 9 uur. Het personeel van het hotel was zo aardig om tickets voor ons te regelen en om ons 's avonds naar het busstation te brengen. Ook kregen we nog een klein cadeautje van de eigenaresse. Joost kreeg postkaarten en Evelien een sleutelhanger met een olifantje eraan, wat geluk moest brengen. Heel aardig ! De nachtbus was best fijn, we hadden stoelen die achterover konden, een dekentje en we kregen wat te eten. Om ongeveer 6.30 uur de volgende ochtend kwamen we aan in Chiang Mai. En het was gewoon koud ! Daar stonden we dan met onze slaperige hoofden op het station. Gelukkig hadden we al een hotel geboekt, de vraag was alleen of we al in onze kamer konden. Bij de meeste hotels kan je pas inchecken vanaf 14 uur. Dus snel op zoek naar een tuktuk die ons er heen wilde brengen. Al snel hadden we er een gevonden, de chauffeur sprak niet zo heel erg goed Engels, maar hij zei dat hij wel wist waar het hotel lag. Op den duur stopten we ergens en wilde hij het adres nog eens zien, hij wist het dus niet haha. Ook ging hij even bellen met het hotel. Uiteindelijk had hij het gevonden, we dachten zo komen we er nooit haha. Gelukkig mochten we gelijk al in onze kamer en konden we nog een paar uurtjes slapen. We zijn ongeveer 4 dagen in Chiang Mai geweest. Het was er erg fijn, vooral het weer was een stuk beter dan in Bangkok. Niet zo benauwd warm, maar wel lekker. We hebben er veel dingen gedaan zoals de tempelroute van de lonely planet gelopen, een dag naar het nationale park Doi Ithanon geweest. Waar we een waterval hebben gezien, een wandeltocht hebben gemaakt de berg op en we beloond werden met een prachtig uitzicht. Ook zijn we nog naar Doi Suthep geweest, een tempel boven op een berg. Waar we de uitdaging hadden om de lange trap te beklimmen naar de tempel toe. Bek af kwamen we boven aan ! De tempel was verder wel mooi, maar we hadden er al zoveel gezien, dat het allemaal wel op elkaar lijkt. Dus even geen tempels meer voor ons. We hebben sunday walking street ook mogen mee maken, dat is een giga grote markt in de straten van Chiang Mai. Al het verkeer mag er niet meer langs en er komen veel stalletjes in de straten. Was erg leuk om mee te maken. Het grappige was dat er op een gegeven moment het volkslied werd afgespeeld door luidsprekers en iedereen bleef stil staan. Wij hadden het pas door toen mensen die aan het eten waren op het terras, stopten met eten en ook gingen staan. Dit duurde een paar minuten en daarna ging iedereen weer verder waar hij mee bezig was.
Na een paar dagen zijn we nog noordelijker vertrokken richting Chiang Rai. Dit was een busritje met veel bochten van ongeveer 3 uur, met een prachtig uitzicht over de bergen en rijst- en theevelden. Die dag voelde Evelien zich niet heel erg lekker en het werd steeds erger gedurende de dag. 'S avonds was ze zo ziek, dat we bijna naar het ziekenhuis wilde gaan. Ze was misselijk, had koorts en stuiptrekkingen in de benen. Best heftig ! Joost had overleg gehad met het personeel van het hotel waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis was. Het meisje achter de balie had al een ambulance besteld, maar Joost kon nog net op tijd afzeggen. Toch besloten om het aan te zien en anders de volgende ochtend naar het ziekenhuis te gaan, omdat het al laat was en de hotel deuren gingen op slot. De volgende ochtend voelde Evelien zich gelukkig weer een stuk beter. Wat het nu geweest was weten we niet, maar het was wel even schrikken. We hebben het toen maar rustig aan gedaan die dag. In Chiang RAi hebben we de witte en zwarte tempel gezien. Allebei bijzondere tempels, met een verhaal. Ook hebben we theevelden bezocht en natuurlijk de thee geproefd. We hebben onze eerste lift ervaring ook mogen beleven ! De theevelden lagen nogal afgelegen en er kwam geen bus op dagen, een Frans koppel bood ons toen een lift aan terug naar Chiang Rai. Afgelopen nacht zijn we van Chiang Rai naar Bangkok gereisd met de bus, weer een lange busrit van 12 uur. Op zich vonden we dat niet zo heel erg, je kan slapen, het scheelt weer een hotelovernachting en kostbare tijd. Vanochtend kwamen we in Bangkok aan en probeerden we nog een last minute vlucht te boeken naar Phuket. Het zouden van Thailand. Het was echt last minute, een uur later zaten we in het vliegtuig ! 's middags lagen we al op het strand af te koelen, want het is lekker warm hier. Het zuiden van Thailand is net het paradijs, met mooie stranden en eilanden. Hier zullen we ook wel een paar dagen blijven en eiland hoppen.
Bedankt voor de lieve reacties, we vinden het erg leuk om te lezen !

Tot de volgende keer.

Lieve groeten,

Joost en Evelien

• 14 Januari 2016 - 18:52

Annemieke & Wouter:

Hey Joost en Eef!
    Weer een super leuk verhaaltje! Fijn om te horen dat alles nu weer goed gaat en jullie veilig weer zijn aangekomen in Phuket! Lekker genieten daar aan het strand.
    Wij zijn jaloers!

Zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen !

Liefs,
    Wouter & Annemieke

• 14 Januari 2016 - 19:47

Marieke:

Woow wat een verhaal. Ik hoop dat het weer goed met je gaat eef! Geniet van het eiland hoppen
    Xxx

• 15 Januari 2016 - 09:44

Annie:

Klinkt goed allemaal! Geniet er van en take care!

Kusjes Leo

• 15 Januari 2016 - 12:00

Suus:

Zooo wat een mooi avontuur! Leuk om alles te lezen. Geniet ervan!
    Peet, Suus en Eliza

• 15 Januari 2016 - 20:06

Toon & Coby:

Hey Evelien & Joost,

Wat weer een ontzettend leuk verhaal en zo te horen ( en soms zien) genieten jullie van alles om je heen. Wat een prachtige natuur en cultuur, jullie kijken vast je ogen uit.
    Vast nog nooit zoveel tempel gehopt als in deze vakantie haha.
    Neem aan dat we een mooie fotosessie krijgen als jullie weer thuis zijn.
    Geniet nog maar lekker van het zonnetje, hier komt de kou er alweer aan.
    Flink blijven smeren, we zagen vandaag iets roods voorbij komen, was vast iemand in slaap gevallen haha.
    De helft van de vakantie zit er al weer op, wat gaat het toch snel, op naar de volgende helft zonder ziekte en hopelijk met net zoveel plezier.

We kijken nu alweer uit naar jullie volgende verslag

Liefs en een dikke tuut voor allebei,
    Toon & Coby

• 15 Januari 2016 - 20:24

Christien:

Wat weer een belevenissen. Jullie hebben de vaart er in. Blij te horen dat het goed met jullie gaat en dat Evelien weer opgeknapt is. Jullie zitten al weer bijna op de helft van de vakantie. Geniet van jullie reis en veel plezier.

Dikke knuffel voor jullie van Peter en Christien.

• 15 Januari 2016 - 20:27

Ineke:

Hey hallo Joost en Evelien ,

Leuk om jullie verslag te lezen . Wat een avonturen maken jullie daar mee. Op de temperaturen daar ben ik wel een beetje jaloers ...heerlijk. Genietse verder en take care. Groetjes van ons

• 16 Januari 2016 - 16:34

Lynette & Dennis:

Wat was het weer leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te zien! Wat een mooie plaatjes!
    Weer heel wat beleefd! Gelukkig gaat het beter met je Evelien en kunnen jullie de reis vervolgen.
    Blijf genieten samen!

X Dennis & Lynette

• 16 Januari 2016 - 20:56

Marja:

Aan jullie verhalen te horen, konden jullie al wel eeuwen weg zijn. Het tempo zit er goed in! En (z)saai is het zeker niet. Je buitelt van het ene in het andere avontuur. Vooral leuk om te lezen hoe jullie je vervoer regelen. Heel divers! En dat ziek zijn, hoort er ook wel een beetje bij. Gelukkig knapte je snel op Evelien. En hopelijk ontspringt Joost de dans. Ik ben benieuwd waar jullie na Phuket heengaan. Vast geen tempeltour. Maar 't Eiland heeft vast nog heel wat in petto! Geniet ervan en blijf heel!! liefs Marja

• 17 Januari 2016 - 11:33

Hans En Aukelina:

Mooi verhaal en mooie foto's! Zijn wij er ook beetje bij :). Ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer gaan doen!

• 21 Januari 2016 - 11:18

Jannie:

Eef & Joost, jullie hebben het reizen helemaal te pakken. Wat is het leuk om jullie reisverhalen te lezen.
    Fijn Eef dat je weer helemaal fit bent. Geniet samen, en ben heel benieuwd naar jullie volgende avonturen. Liefs Jannie