De eerste paar dagen - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Joost en Evelien - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Joost en Evelien - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Joost en Evelien

Blijf op de hoogte en volg Joost en Evelien

06 Januari 2016 | Thailand, Ayutthaya

Eindelijk was het zo ver ! 2 januari '16 vertrokken we voor een maand naar Thailand. Joost z'n ouders brachten ons naar het vliegveld in Düsseldorf. Na het inchecken moesten we nog 3 uur wachten voordat we eindelijk de lucht in gingen. We vlogen met het grootste vliegtuig wat er is, de A 380. Het was een joekel van een vliegtuig ! Helaas hadden we wel ongeveer anderhalf uur vertraging, door een technische storing. We zaten al in het vliegtuig, gelukkig waren we nog niet opgestegen. Na ongeveer 7 uur vliegen maakten we een tussenstop in Dubai. Door de vertraging hoefden we niet zo lang meer te wachten op het vliegveld daar. Rond 12.30 uur kwamen we de volgende dag aan in Bangkok. Daar aangekomen moesten we eerst uitzoeken hoe we bij ons hotel moesten komen. Bij de taxi's stond er een gigantische rij met toeristen, dus dat werd het niet. We besloten om met de trein te gaan. We dachten die gaat vast wel richting het centrum, even gevraagd en ja hoor die ging daar heen. Mooi ! Bij de laatste halte eruit, maar toen bleek dat we er nog niet waren. Tsja, toen maar een taxi genomen naar het hotel. We waren best moe van het reizen. Slapen in het vliegtuig was geen succes namelijk. Het hotel zag er prima uit en lag in een drukke straat met winkeltjes, barretjes en hotels.
Het was de eerste paar dagen echt wennen aan de warmte en de geuren op straat( niet bepaald lekker). En natuurlijk het verkeer, alles rijd kris kras door elkaar en ze rijden links.
De tweede dag in Bangkok hebben we de mooiste tempels bekeken en het koninklijk paleis. Super mooi ! We hadden een privé tuk tuk die ons van de ene tempel naar het andere bracht. Aan het einde van de middag hebben we de zon onder zien gaan bij Wat Arun, de tempel van de dageraad. Prachtig !
De volgende dag hadden we een ochtendtripje naar de drijvende markt, anderhalf uur rijden vanuit Bangkok. Op deze markt is vanalles te koop en dat allemaal op het water. We zagen zelfs slangen en een aapje ! Daar kon je mee op de foto, we liepen er met een grote boog om toe haha.
Het eten is hier trouwens heerlijk en kost niks ! We eten gewoon bij stalletjes op straat en daar staan er heel veel van.
De mensen zijn ook erg behulpzaam en willen veel voor je doen. Natuurlijk kijken we wel uit, want niet iedereen is te vertrouwen.

Vandaag zijn we met de trein naar Ayutthaya vertrokken. Dat is de oude hoofdstad van Thailand. De treinreis op zich was al een hele belevenis. Het kaartje kostte ons 30 baht, wat ongeveer € 0,80 is. We zaten in de 3e klasse, waar de gewone Thaise bevolking ook mee reist en geen airco. We weten nu ook dat de trein te laat komt of niet komt op dagen. Dat laatste gebeurde bij ons, dus Joost maar een monnik gevraagd op het perron wat we moesten doen. Bleek dus dat de trein op het perron er naast opeens daar heen ging. We mochten gewoon over de rails de trein in stappen, maar in de trein zei weer iemand dat deze niet naar Ayutthaya ging, dus er weer uit ! Maar de monnik bleef maar zeggen van wel, tsja die moet je wel geloven haha. Toen kwam er ook al een Thais mevrouwtje van het station naar ons toe en wees wel naar die trein. Uiteindelijk toch goed gekomen ! De treinreis duurde ongeveer 1:40 minuten en was wel prima. We zagen zo wat van de omgeving en er was een lekker koel windje door de open ramen. Aangekomen in Ayutthaya moesten we met een pontje naar de overkant, waar de binnenstad lag. Met de tuk tuk naar het hotel gebracht, wat we 's ochtends nog geboekt hadden. We werden vriendelijk onthaald door de eigenaresse en gelijk een tour aangeboden vanuit het hotel. Eind van de middag gingen we een rondvaart van 2 uur maken rondom Ayutthaya en stopten we bij 3 bezienswaardigheden. Was leuk ! Dat scheelt ons morgen weer een paar plekjes. Dan gaan we de rest van deze stad bekijken. Misschien blijven we dan nog een nachtje of gaan we richting het noorden. Maar dat lezen jullie de volgende keer !

Liefs,

Joost en Evelien

• 06 Januari 2016 - 18:06

Marieke:

Leuk verhaal ! Net alsof wij er toch een beetje bij zijn

• 06 Januari 2016 - 18:07

Marieke:

Moest nog wat onder maar ging even fout haha. Geniet er van!

• 06 Januari 2016 - 18:51

Aukelina:

Wat een andere wereld zeg! Een heel avontuur zo :). Veel plezier!

• 06 Januari 2016 - 19:07

Cecile:

Wat leuk zo n verslag. Hartstikke leuk om te volgen, kijk uit naar de volgende!

• 06 Januari 2016 - 19:19

Lynette:

Waauw Joost en Eef. Wat heerlijk genieten en ontdekken allemaal voor jullie :)
    Leuk verhaal! Zie het al helemaal voor me, haha.
    Liefs

• 06 Januari 2016 - 22:30

Chantal:

Al van alles beleefd dus.
    Nog heerlijk van gaan genieten ;)

Dikke x

• 07 Januari 2016 - 08:24

Christien:

Ik heb genoten van jullie verslag. Lekker een beetje herbeleven.
    Geniet er van. Ik kijk uit naar jullie volgend bericht.

• 08 Januari 2016 - 14:53

Jannie:

Heerlijk jullie reisverslag te lezen. Geniet en blijf vooral schrijven over jullie avonturen. kijk er naar uit!
    liefs